donderdag 9 juni 2011

Gedichtje

Ik wilde graag op rijm, wat zinnen samen draaien
er punten en komma's in kwijt, het geheel nog wat verfraaien
Wilde vertellen van de dag, de nacht, de zon
Van de bloemen in de tuin en die op het balkon
Ik wilde spreken van het eten, wat wij lang geleden aten
Van de woorden die wij kennen en van die die wij vergaten
Rijmen over je jouw mooie ogen, over je prachtige mond
Over je schouder en je haren en je flinke bolle....
Liefdesliedjes zou ik rijmen, met een dosis romantiek
Gekroond met mooie woorden en gekleurd met jazz muziek
Over die rode wangen, na een dagje bij de zee
over de kat die lag te spinnen en de hond ook zo tevree
Ik wilde gedichtjes maken, over de dromen van de mijne
Misschien zelfs over leverworst, over de grove en de fijne
's Nachts zou ik er over dromen en dan boeken vol al schrijven
daarna zou er dan uiteindelijk alleen het goede overblijven
Misschien zou men dan wel eens zeggen, dat gedicht dat vond ik knap
zouden ze een bundel kopen, nee dat is een te grote stap
Ik wilde rijmen voor plezier, daarmee was ik dan zeer tevreden
Over ridders en soldaten, al eeuwenlang moegestreden
Zoveel ideeën, had ik bedacht, zo veel zinnen opgeschreven
Maar na jaren moet ik zeggen, dat het daar bij is gebleven
Ik rijm in enkel en in veelvoud, soms zelfs meervoud even snel
Beroemd ga ik er niet mee worden, maar dit las je dan toch, lekker wel.

Jip

Geen opmerkingen: